czwartek, 21 marca 2013

Najprostszy placek marchewkowy na świecie


Przyznam się, że kilkakrotnie próbowałam upiec ciasto marchewkowe zastępując mąkę glutenową,mąka bezglutenową. Niestety nie mogę pochwalić się sukcesami bo zawsze ciasto było mało puszyste. Stąd też kombinacja, którą chcę się z Wami podzielić, placek jest niewysoki, lekko mokrawy w środku, super łatwy i na prawdę dobry. Polega na wymieszaniu składników:
200g migdałów mielonych
4 tarte na dużych oczkach marchewki
2 jajka                                                                
1i1/2 proszku do pieczenia
½ łyżeczki sody
szczypta soli
¾ szkl cukru pudru
½ szkl. oleju np. słonecznikowego
garść rodzynek i łyżka wiórków kokosowych
Zmieszałam wszystko solidnie łyżką. Ciasto jest dość gęste. Warto odstawić je na 15 min. aż marchewka puści sok i ponownie  przemieszać. Wlewamy do niewielkiej tortownicy i  pieczemy ok. 45 min. w 180 stopniach. W kwestii dodatków to warto dorzucić to co się lubi: figi, śliwki suszone, orzechy etc. Pominęłam orzechy bo w mące migdałowej są wyczuwalne migdały.











Chcąc spróbować czy z tego przepisu wyjdą nam również marchewkowe muffiny, uczknęłam trochę ciasta wypełniając nim 4 foremki do ¾ wysokości. Upiekły się równie smakowicie jak placek i równie szybko zniknęły ,a to za sprawą małych rączek. 


2 komentarze:

  1. Jejku! To nie może być takie proste! Ciasto, które nawet ja dałabym radę zrobić?! Biorę dzieciaki i pieczemy!

    OdpowiedzUsuń
  2. ciasto marchewkowe-uwielbiam

    OdpowiedzUsuń