wtorek, 19 marca 2013

Kotleciki mielone z warzywami w sosie beszamelowym

Zanim padła diagnoza diety bezglutenowej i bezlaktozowej, pochłaniałam z wielką przyjemnością zapiekanki pod beszamelem, a przyrządzanie sosu opanowałąm do perfekcji. Postanowiłam zatem, że odtworzę  choć w jakimś stopniu ten przyjemny maślany smak przestrzegając reguł wynikających z diety. Za każdym razem pojawia się także pytanie czy to będzie smakowało dzieciom? I jak zrobić pyszny i zdrowy obiad. A może tak….


*kotleciki mielone drobiowe ( mielone z piersi kurczaka,sól, pieprz, słodka papryka, koperek, duszona cebulka drobno skrojona, jajko , 1/3 szkl.wody, żeby kotlety były miękkie)
*gotowana na pól twardo pietruszka, marchewka i ziemniaki
* zielony groszek mrożony
oraz najważniejsze, nasza kropka nad  i- sos beszamelowy.
W rondelku rozpuścilam dwie łyżki margaryny roślinnej, dodałam kopiastą łyżkę mąki kukurydzianej i miesząjąc podlałam ¾ szkl. mleka ryżowego. Doprawiłam solą morską, pieprzem czarnym i świeżo otartą gałką muszkatałową.  Mieszamy aż sos zgęstnieje, w razie potrzeby podlewamy mlekiem ryżowym lub sojowym.
Kotlety,ziemniaki i pokrojoną na słupki pietruszkę i marchewkę przekładamy do naczynia, posypujemy zielonym groszkiem, zalewamy białym sosem, a na wierzch odrobina koperku.
 Palce lizać!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz