środa, 19 lutego 2014

Tort bezglutenowy na weekend


W zasadzie każda okazja jest dobra żeby upiec słodki, puszysty torcik z dowolnym nadzieniem. Ten, znaleziony w jednym z kulinarnych czasopism przepis, zupełnie mnie zaskoczył ponieważ jego dominującym składnikiem jest fasola, która po upieczeniu jest zupełnie niewyczuwalna. Co więcej przepis pochodzi rodem z Kaszub, a ponieważ my jesteśmy z Trójmiasta, musieliśmy to sprawdzić. Przepis odrobinę zmieniłam, tak aby nie było w nim glutenu. Gotowy biszkopt przełożyłam konfiturą morelowo-brzoskwiniową, obsmarowałam solidnie bitą śmietaną, łamiąc ciupineczkę zasady diety  i otarłam na wierzch gorzką czekoladę 70% cacao. W mojej ocenie ten fasolowy biszkopt może konkurować z tradycyjnym.

Potrzebujemy:
200 g fasoli typu Jaś
100 g mielonych migdałów
8 jajek
250 g cukru pudru
1 gorzką czekoladę 70 % cacao
śmietanę kremówkę

Gotujemy fasolę na miękko i przecieramy przez sito lub bardzo dokładnie blendujemy. Żółtka ucieramy z cukrem pudrem i łączymy z masą fasolową i mielonymi migdałami. Następnie ubijamy białka na sztywno ze szczyptą soli, wszystko razem mieszamy. Pieczemy tak jak biszkopt. W moim piekarniku piekłam w 180 stopniach ok. 1h. Ciasto po ostygnięciu przełożyłam konfiturą i ukryłam pod śmietanową pierzynką i tartą czekoladą.

To nasza słodka propozycja na weekendowe odpoczywanie. Oczywiście najpierw spacer, a potem smakołyki w ramach uzupełnienia kalorii.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz